Warunki realizacji zajęć:
Ze względu na planowanie i organizację pracy szkół, przedszkoli i poradni, prosimy o zwrotne przesłanie informacji – wypełnione „Karty zgłoszeń”, na adres Poradni lub pozostawienie ich w sekretariacie Poradni do 30.09.2022 r.
Podczas realizacji zajęć konieczne jest:
- zapewnienie warunków lokalowych oraz materiałów do prowadzenia zajęć (np. papier, ksero, itp. wg ustaleń z prowadzącym zajęcia);
- wcześniejsze poinformowanie uczestników zajęć o terminie i tematyce spotkania;
- podczas zajęć dla zespołów klasowych zalecana jest obecność wychowawcy klasy.
W uwagach do oferty umieszczone są szczegółowe informacje dotyczące sposobów realizacji danego tematu.
Z uwagi na trwający stan zagrożenia epidemicznego COVID – 19, Poradnia zastrzega sobie możliwość dostosowania swoich działań do aktualnej sytuacji.
RODZICE
Nr zajęć | TEMAT | FORMA | DLA KOGO | CZAS | PROWADZĄCY | UWAGI |
1. | „Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci” | prelekcja | przedszkola | 1godz. | M. Łacina | na terenie przedszkoli |
2. | „Stymulowanie rozwoju dziecka” | prelekcja | przedszkola | 1godz. | M. Łacina | na terenie przedszkoli |
3. | „Wspieranie rozwoju mowy dziecka w młodszym wieku przedszkolnym” | prezentacja multimedialna | przedszkola | 1godz. | K. Lange | na terenie przedszkoli |
4. | „Jak dbać o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży” | prelekcja | szkoły podstawowe i ponadpodstawowe | 1godz. | D. Biernat | na terenie szkół |
5. | „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. | warsztaty,cykl 10 spotkań | rodzice dzieci i młodzieży w każdym wieku | Jedno spotkanie – 3godz. | A. WojtczakB. Kościelniak | na terenie PPP;indywidualne zgłoszenia rodziców (telef. lub osobiste) |
6. | „Każde dziecko może nauczyć się reguł” | warsztaty | rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i młodszych | 2 godz. | A. Wojtczak | na terenie przedszkoli,grupa 15-25 osób |
7. | Zajęcia dla rodziców uczniów z problemami emocjonalnymi, zaburzeniami zachowania i wycofanych społecznie. | warsztaty | szkoły podstawowe i ponadpodstawowe | 2 godz. | I. Szymczak | na terenie szkół |
NAUCZYCIELE
Nr zajęć | TEMAT | FORMA | DLA KOGO | CZAS | PROWADZĄCY | UWAGI |
8. | Problemy wychowawcze, rodzinne, emocjonalne. | porady;udział w Radach Pedagogicznych | nauczyciele, pedagog, dyrektor; wszystkie typy placówek | opiekunowie placówek | wg potrzeb placówki | |
9. | IPE-T, edukacja włączająca, AWOFU | konsultacje | szkoły i przedszkola ogólnodostępne | I. Szymczak | wg potrzeb placówki | |
10. | Zaburzenia kompetencji językowych. Stymulacja rozwoju mowy u dzieci. | konsultacje indywidualne dla zainteresowanego nauczyciela | nauczyciele przedszkoli, inni specjaliści prowadzący pomoc psych. – ped. | K. Lange B. Hołodiuk | wg potrzeb placówki | |
11. | Uczeń z deficytami rozwojowymi funkcji percepcyjno – motorycznych, z trudnościami w nauce, z ryzykiem dysleksji rozwojowej, z dysleksją rozwojową. | konsultacje | specjaliści, prowadzący zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole podstawowej | B. Hołodiuk A. Wojtczak | wg potrzeb placówki | |
12. | Grupa wsparcia dla psychologów. | warsztaty | psycholodzy ze szkół i placówek oświatowych | 2 godz. | B. Kościelniak | spotkania min. 2x w roku,na terenie PP-P |
13. | Grupa wsparcia dla logopedów | warsztaty | logopedzi z przedszkoli i szkół | ok. 2-3 godz. | K. Lange | spotkania 2x w roku,na terenie PP-P |
14. | Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych | warsztaty | pedagodzy szkolni | ok. 3 godz. | A. Wojtczak | spotkania co 2 miesiące,na terenie PP-P |
15. | Grupa wsparcia dla pedagogów specjalnych szkół i przedszkoli w ramach edukacji włączającej | warsztaty | pedagodzy specjalni ze szkół ogólnodostępnych | I. Szymczak | spotkania 2x na półrocze,na terenie PPP | |
16. | „Zrozumieć nastolatka” | warsztaty | zainteresowani nauczyciele | ok. 2-3 godz. | A. Wojtczak | na terenie PP-P,grupa 10-15 osób |
17. | „Rozwijanie umiejętności matematycznych w klasach I-III | warsztaty | Nauczyciele klas I-III szkół podstawowych | 2 godz. | M. Iwaszkiewicz | na terenie PP-P |
UCZNIOWIE
Nr zajęć | TEMAT | FORMA | DLA KOGO | CZAS | PROWADZĄCY | UWAGI |
18. | Zajęcia dla uczniów zdolnych rozwijające kreatywność. | trening | kl. III – szkoły ponadpodstawowe | 3 godz. | B. Kościelniak | zajęcia tylko na terenie PPP |
19. | Badania przesiewowe mowy | diagnoza dzieci i uczniów, konsultacje dla nauczycieli | roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne i kl.I-III szkoły podstawowej | B. HołodiukK. Lange | na terenie szkół i przedszkoli | |
20. | „Konstruktywne rozwiązywanie problemów” | warsztaty | szkoły ponadpodstawowe | 2 godz. | A. Wojtczak | na terenie szkół |
21. | Zajęcia dla uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi z elementami treningu asertywności | warsztaty | szkoły podstawowe | 2 godz. | I. Szymczak | na terenie szkół |