Działalność diagnostyczna:
Kompleksowa diagnoza rozwojowa dzieci od 0 do 3 roku życia.
Badanie poziomu rozwoju, predyspozycji i szczególnych uzdolnień dzieci i młodzieży.
Badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz zachowań dysfunkcyjnych.
Diagnoza dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących.
Diagnoza dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Standaryzowane badania diagnostyczne uczniów w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia, dysortografia).
Badanie predyspozycji zawodowych.
Działalność postdiagnostyczna:
Konsultacje i negocjacje z nauczycielami w sprawach indywidualnych przypadków.
Prowadzenie obserwacji na terenie przedszkola lub szkoły.
Spotkania wspierające dla rodziców.
Badania kontrolne po terapiach pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych.
Działalność terapeutyczna na terenie poradni i w terenie:
Terapia psychologiczna w obszarze zaburzeń społeczno – emocjonalnych, adaptacyjnych, wynikających z zaburzonego rozwoju.
Terapia pedagogiczna trudności dydaktycznych i zaburzeń percepcyjnych.
Terapia logopedyczna, neurologopedyczna.
Indywidualne zajęcia dla uczniów po traumatycznych wydarzeniach życiowych.
„Szkoła dla Rodziców” pragnących podnosić swoje kompetencje wychowawcze
Współpraca z placówkami w rejonie działania:
Konsultowanie indywidualnych przypadków i wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.
Obserwacja pracy dziecka na zajęciach w przedszkolu lub szkole.
Udział w zespołach tworzących Indywidualny Program Edukacyjno Terapeutyczny.
Prowadzenie grupy wsparcia dla pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych i psychologów szkolnych.
Prowadzenie grupy wsparcia dla logopedów.
Prowadzanie Rad Pedagogicznych w przedszkolach i szkołach, najczęściej poruszane tematy to:
Dziecko ze spektrum autyzmu lub Zespołem Aspergera.
Cyberprzemoc i zagrożenia cyfrowe.
Praca z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dzieci i uczniów
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej realizowane w szkole.
Dostosowania wymagań i form przeprowadzania egzaminów dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym lub opinią.
Inne według potrzeb.
Spotkania z rodzicami – najczęściej poruszane tematy to:
Skuteczna komunikacja z dzieckiem.
Wsparcie dziecka w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie.
Emocjonalność dzieci i młodzieży.
Problemy młodzieży.
Prawidłowy rozwój dziecka – co może niepokoić?
Nowoczesne technologie informatyczne, z rozwój dzieci.
Jak dbać o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
Inne według potrzeb.
Przykłady warsztatów dla dzieci i młodzieży:
Gry komputerowe – zalety i wady.
Ćwiczenia w koncentracji uwagi i pamięci.
Techniki szybkiego i skutecznego uczenia się.
Inne według potrzeb.