Oferta Poradni

Działalność diagnostyczna:

Kompleksowa diagnoza rozwojowa dzieci od 0 do 3 roku życia.

Badanie poziomu rozwoju, predyspozycji i szczególnych uzdolnień dzieci i młodzieży.

Badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz zachowań dysfunkcyjnych.

Diagnoza dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących.

Diagnoza dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera.

Standaryzowane badania diagnostyczne uczniów w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia, dysortografia).

Badanie predyspozycji zawodowych.

Działalność postdiagnostyczna:

Konsultacje i negocjacje z nauczycielami w sprawach indywidualnych przypadków.

Prowadzenie obserwacji na terenie przedszkola lub szkoły.

Spotkania wspierające dla rodziców.

Badania kontrolne po terapiach pedagogicznych, psychologicznych i logopedycznych.

Działalność terapeutyczna na terenie poradni i w terenie:

Terapia psychologiczna w obszarze zaburzeń społeczno – emocjonalnych, adaptacyjnych, wynikających z zaburzonego rozwoju.

Terapia pedagogiczna trudności dydaktycznych i zaburzeń percepcyjnych.

Terapia logopedyczna, neurologopedyczna.

Indywidualne zajęcia dla uczniów po traumatycznych wydarzeniach życiowych.

„Szkoła dla Rodziców” pragnących podnosić swoje kompetencje wychowawcze

Współpraca z placówkami w rejonie działania:

Konsultowanie indywidualnych przypadków i wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.

Obserwacja pracy dziecka na zajęciach w przedszkolu lub szkole.

Udział w zespołach tworzących Indywidualny Program Edukacyjno Terapeutyczny.

Prowadzenie grupy wsparcia dla pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych i psychologów szkolnych.

Prowadzenie grupy wsparcia dla logopedów.

Prowadzanie Rad Pedagogicznych w przedszkolach i szkołach, najczęściej poruszane tematy to:

Dziecko ze spektrum autyzmu lub Zespołem Aspergera.

Cyberprzemoc i zagrożenia cyfrowe.

Praca z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi.

Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dzieci i uczniów

Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej realizowane w szkole.

Dostosowania wymagań i form przeprowadzania egzaminów dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym lub opinią.

Inne według potrzeb.

Spotkania z rodzicami – najczęściej poruszane tematy to:

Skuteczna komunikacja z dzieckiem.

Wsparcie dziecka w kształtowaniu pozytywnego obrazu samego siebie.

Emocjonalność dzieci i młodzieży.

Problemy młodzieży.

Prawidłowy rozwój dziecka – co może niepokoić?

Nowoczesne technologie informatyczne, z rozwój dzieci.

Jak dbać o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.

Inne według potrzeb.

Przykłady warsztatów dla dzieci i młodzieży:

Gry komputerowe – zalety i wady.

Ćwiczenia w koncentracji uwagi i pamięci.

Techniki szybkiego i skutecznego uczenia się.

Inne według potrzeb.

 

 

 

 

 

Skip to content