Do egzaminu – miesiąc. Co można zrobić, aby dobrze się przygotować?
Najważniejszy jest szczegółowy plan nauki: dzień/przedmiot/określony czas/przedmioty podzielone na tematy, zagadnienia.
Przed przystąpieniem do pracy poświęć czas na to, aby się odprężyć. Relaksacja, muzyka i oddychanie mogą pomóc w przyswojeniu imponującej ilości wiedzy. Metody te pomagają w usprawnieniu koncentracji uwagi.
Nauce sprzyja, co wykazały badania m.in. dr Łozanowa, muzyka w rytmie 60 taktowym np. Vivaldi „Zima. Cztery pory roku”, Bach „Aria na strunie G”, Mozart „Symfonia Praska”, Beethoven „Koncert skrzypcowy op.61 D-dur”, Brahms „Koncert skrzypcowy op.26 nr1 g-moll”, Chopin-walce, Haydn „Symfonia nr67 F-dur i nr68 C-dur”.
Konieczna jest systematyczność. Zaczynaj od łatwiejszego materiału, żeby zaktywizować pracę mózgu.
Ucz się w sesjach. Przerwy są istotne. Mózg musi przecież odpoczywać i mieć szansę na zapamiętanie. Po krótkim materiale – krótsza przerwa, po dłuższym – długa. Materiał powtórz za godzinę, po kilku godzinach, następnego dnia, po kilku dniach, tygodniu, miesiącu. Dobrze jest przeplatać różne dziedziny wiedzy. W trakcie nauki pozwalaj od czasu do czasu odpoczywać oczom (kolor zielony)
Korzystaj z technik uczenia się : notatki, mapa myślowa, konspekt. Włączaj mnemotechniki, czyli system opierający się na wyobraźni i skojarzeniach.
Wykorzystuj zmysły: wzrok, słuch, dotyk, a także ruch
Uczenie się będzie efektywniejsze, gdy wykonasz ćwiczenia integrujące pracę obu półkul mózgowych metodą dr P. Dennisona.
Dodatkowo, poza nauką, ćwicz pamięć: sudoku, krzyżówki, tworzenie jak największej ilości nowych wyrazów z jednego dłuższego, itp.
I pamiętaj, pozytywne nastawienie ułatwia uczenie?